Zpět
Další den už bylo úterý. Tentokrát jsme po snídani museli v lese obsazovat různě roztroušená území kolíky, v barvě svého družstva a cizí kolíky jsme nosili do káry, která kroužila lesem řízená Pájou a pak i Michalem. Tato zábava nám vydržela až do oběda. Po odpoledním nástupu nás čekal další zajímavý úkol. Z hlíny nebo ze sádry vymodelovat hlavu čarodějnice. Výsledky byly překvapivé a mnohé výtvory se dokonce při troše fantazie podobaly svým tvůrcům. Následoval masakr se svázanými míčky tentokráte s vedoucími, večeře a zpívání v kuchyni, protože pršelo.
Ráno jsme běželi v plavkách na rozcvičku s Michalem a po snídani jsme se rozprchli po táboře neboť jsme měli připravit na večer k ohni divadelní show. Po signálu trubky se všichni netrpělivě hnali do kuchyně na oběd. Odpoledne nás čekala dlouhá a úmorná bojovka, při které jsme obešli snad celý kraj Vysočina. Zbylý čas jsme věnovali nácviku na večer. U ohně jsme pak předvedli své nápady a signál trubky nás po setmění poslal do hajan.
Na čtvrtek se už těšili úplně všichni, protože jsme už toužili někde utratit penízky od rodičů. Ano byl celodenní výlet. Po snídani jsme vyfasovali balíčky na cestu a vyrazili svižným krokem do Třeště a odtud vlakem do Telče. Zde jsme nejdříve absolvovali výstup na rozhlednu Oslednice, odkud jsme se mohli pokochat dalekým výhledem do kraje a potom už následoval přesun do města a vytoužené utrácení peněz našich rodičů. Naše úspory se zmenšily, nebylo už za co utrácet a tak nezbylo než vyrazit na zpáteční cestu. Po cestě od vlaku se rozpršelo a tak jsme ještě museli vytáhnout pláštěnky z batohů. Pak byla už večeře a pak oheň a mohli jsme jít spát.
Ani jsme se nenadáli a byl tu pátek. Po protivném vstávání, rozcvičce a koupání v ledové přehradě jsme se po snídani už rozloučili s Elijášem v jeho příběhu. Vyslechli jsme jak zemřel a ohnivý vůz ho odvezl do nebe. A z toho vyplynula i další soutěž. Měli jsme postavit vůz z přírodních materiálů. Po obědě většina z nás využila polední klid k poslednímu vylepšení svých vozů Formule 1, jak jsme je nazývali, protože po nástupu jsme se přesunuli za stany, kde byla vytýčena závodní dráha a depa pro přezouvání a tankování. Nejlehčí členové družstev si museli navlíct pláštěnky a holínky a při jízdě držet ešus naplněný vodou mezi nohama. Závod se jel na pět kol a byl velice vyčerpávající. Dvakrát jsme museli přezout a doplnit vodu – palivo. Po svačině jsme šli do lesa nasbírat šišky, abychom se odměnili paní Chadimové za skvělé bramborové placky k večeři. Celé odpoledne zakončila hrozivá bouřka. Po setmění se ještě konala noční rallye našich vozů s vedoucími na trati osvětlené pochodněmi a baterkami. Zvítězil Michal s Radkem na voze Benjamin. Pak jsme už šli spát.
Ráno bylo stejný nesváteční.... Po rozcvičce a protivném koupání jsme se slzami v očích rozebírali naše závodní vozy a uklízeli kolem ohniště skoro celé dopoledne. Nakonec bylo hotovo a před obědem jsme si ještě zahráli hru – Hadi. Po poledním klidu jsme šli hrát hru se stříkačkami. Všichni navzájem jsme po sobě stříkali vodu, šlo o to, kdo bude nejdřív mokrej . Hra byla celkem nudná až do chvíle, kdy mezi nás Jirka naházel dýmovnice a v nastálé mlze nebylo skoro nic vidět. Následovala další hra – buldoci. Bylo vidět, že někteří z nás notně popustili uzdu temným stránkám své osobnosti. Pak jsme hráli samuraje – tady se ukázalo, kdo má jak dobrou koordinaci pohybu a jak kdo dovede být pozorný. Večer jsme vyslechli vyhlášení výsledků a opekli buřty na ohni a den pomalu končil.
Neděle začala poměrně chaoticky. Pro některé už ve čtyři hodiny ráno. Ti z nás, kterým se nějakým způsobem podařilo naštvat vedoucí mohli za odměnu vyrazit do Dubenek pěšky a dopravit tam Jirkův objemný batoh. My ostatní jsme měli čas posbírat své věci, zabalit batohy a vyrazit směr Lovětín. Ano byl konec tábora a my se několika auty přesunovali do horních Dubenek, abychom po desetidenním odloučení opět spatřili své rodiče. Zazpívali jsme v kostele písničku a už nezbývalo než posbírat své věci a se všemi se rouzloučit. Nashle za rok.
Z listů táborové kroniky volně poskládal JS.